4.26.2010

Dreadful


Gosh, ibland känner jag hur mina fördomar kväver allting som skulle kunna göra mig till en vettig person.

Självklart handlar det inte om att jag inte inser allas lika värde eller någonting sådant, men jag kan verkligen inte ta vuxna människor med dreads på allvar. Visst, Promoe är väl fräck och duktig och allt det där, men jag har ändå svårt att koppla ihop någon form av politiskt eller etiskt ställningstagande med en så ohygienisk (och rent estetiskt vedervärdig!) frisyr.

Vad är grejen? Jag vägrar stödja schampoindustrin och frisörnäringen (även om någon form av behandling utförd av fackman sannolikt krävs, Oskars anm.) så därför ser jag ut som ett penntroll från 1992?

Och, vafan. Det är klart att de personer som väljer denna skymf till huvudbehåring naturligtvis tycker att det är snyggt. Hoppas jag iallafall. Varför annars, liksom?

Jag kan bara inte förstå det, och kommer på mig själv med att (som redan nämnts) faktiskt ha svårt att lita på människor med fåglar, barr och matrester i håret.

Detta inlägg författas då jag fortfarande är irriterad över att en kille med nämnda frisyr lyckades stå i vägen för mig under ett helt arbetspass á 4 timmar natten mellan lördag och söndag, så jag ber dig ha med det som en slags förmildrande omständighet i ditt bakhuvud då du framför en datorskärm nånstans en bit härifrån mumlar någonting om hur jävla trångsynt Oskar är.


Jag och min förbannade 1800-talsmoral.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar