2.07.2011

Was passiert?

Jo, det ska jag berätta. Slutpraktikvecka fyra av fem har precis börjat. Jag har hand om all svenska för en sjundeklass, en åttondeklass och ett gäng niondeklassares Svenska 2. Dessutom är SO-lektionerna med åttondeklassen mitt ansvar.

Mitt i alltihopa vill dessutom de delkursansvariga för den efterföljande kursen att vi börjar tillägna oss kurslitteratur. Underbart.

Hur som helst har jag och två kamrater bokat en resa till Rom i mars. Det känns som vi (eller åtminstone jag) kommer vara värda lite semester då. Visserligen varar bara besöket lördag till tisdag, men ändå... Det är nånstans i runda slängar 16-18 grader varmt där nu, och då är det en hel månad kvar. Hej och välkommen, solsken!

I Halmstad är det tydligen höst igen, nämligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar