7.12.2010

Sista styverns trappor

Sandra springer ner för sista styverns trappa
På Fjällgatan försvinner hon ut i millennienatten
Tänk om vi aldrig ses igen?

Vi två skulle byta löften den helgen
Men jag blev full och hon förbannad redan första kvällen
Tänk om vi aldrig ses igen?
Tänk om vi aldrig ses igen

Sandra bar en längtan ut i stora världen
Är det ödets nyck att flickor man träffar alltid bär den?
Tänk om vi aldrig ses igen

Var det mitt fel? Var det ödet?
Var det världen? Var det Sandra?
Har människor för lätt att bara klandra varandra?
Tänk om vi aldrig ses igen?
Tänk om vi aldrig ses igen

Sista gången jag såg Sandra var i sista styverns trappa
Hon var mitt sista hopp
Det sista guld jag nånsin ville tappa
Tänk om vi aldrig ses igen

Vi två kunde lagt världen för våra fötter
Men sanningar blev saga och sagor blir böcker
Tänk om vi aldrig ses igen?
Tänk om vi aldrig ses igen

Nere på tunnelbaneperrongen blåser sista tåget in
Och kanske hinner jag ifatt
Kanske jagar också du ett tåg i London?
Kanske inte
Men kanske kan vi drömma om varandra inatt




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar