12.12.2010

Om tid

Då och då kommer jag på mig själv med att fundera över tid. Hur den går och går och bara försvinner. Hur tiden är det som förenar oss. Vi har våran tid, och förr eller senare tar den slut.

Få människor saknar brister. Personen som skriver detta har massor av dem. Men den största, och ur eget perspektiv den jag helst av allt skulle vilja ändra på, är min oförmåga att ta tillvara på tiden. Min tid läggs ofta på helt oväsentliga detaljer - istället för sånt som verkligen betyder någonting.

Och det som verkligen betyder någonting i livet är kärleken. Kärlek till familj och vänner. Kärlek till alla som betyder någonting. En kärlek som inte alltid är uttalad, men icke desto mindre betydelsefull av den anledningen. Den behöver absolut inte vara just uttalad, men vinner ofta så oändligt mycket på att vara det.

Så se till att berätta för de du tycker om att du gör just detta. Ansträngningen är inte stor, så vad hindrar dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar