12.15.2010

Insåg precis en sak

Jag kommer fira ett Mauro Scocco-nyår i år. Okej, inte helt rättvist (Mauro har säkert skitmånga fester att välja mellan, och badar förmodligen i inbjudningar från otaliga vänner), men nånstans fattar ni vad jag menar va?

Att bli lite småpackad på egen hand och trivas med det. Sitta länge framför datorn och låta youtube skicka mig åt spretiga håll. Ta en paus, stå en stund vid ett fönster och betrakta mörkret. Skriva ett sms till nån långt borta. Ångra mig halvvägs och sedan sudda ut allt.

-----------------

Men först jul. Min vana trogen agerar jag i musikaliska termer, snarare än handlingsmässiga. Så, ja. Jag har reviderat fjolårets jul-spellista och uppdaterat den ordentligt. Återigen handlar det inte alltid om explicita julkreationer, utan mer sånt jag associerar till just julen. Varsågod.


2 kommentarer:

  1. varför fira nyår ensam? måste väl finnas någon sådär sköjig middag/fäzt att gå på som INTE är full av jävla par. eller?

    förresten, din blogg och mina ögon tål inte varandra. jag blir sådär randig i ögonen varje gång jag är inne på den. är detta något du vill framkalla med din svarta bakgrund och vita text, eller är det bara jag som har dessa problem?

    tack för att du lyssnade!

    SvaraRadera
  2. nej, det verkar inte göra det. och nu är jag nästan opepp på nyår ändå. men vi får se, det kan väl ändra sig antar jag.

    det där är faktiskt ingenting jag funderat särskilt mycket på (men kanske borde?). ska ta upp det med mitt designteam på nästa möte.

    SvaraRadera