11.02.2010

Lots o' readin'


En förskräcklig massa text att angripa för tillfället. Om 2,5 timme skall jag befinna mig på skolan för gemensam dissekering av en c-uppsats om industristrejker. Till på fredag skall jag ha läst en doktorsavhandling som rör historia, och on top of everything ligger min egen c-uppsats i historia och sprider ångest.

Med anledning av den senare, tog jag igår tåget till Falkenberg för ett besök i deras kommunarkiv. Helt seriöst kan jag lida av vissa självmasochistiska böjelser, eftersom jag:

1) Tar tåget till Falkenberg en regnig måndagsmorgon
2) Hänger med en massa främlingar i Falkenbergs Stadshus
3) Sitter i fyra timmar och bläddrar i godstabeller rörande tågtrafik från 1901-1905

Nu hinner jag inte skriva mer. Måste läsa. Hej då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar