8.12.2010

Estate Arrivederci

Det var det. Två och en halv månads fabrikstjänst är slutligen till ända. Inga fler 04:40-morgnar, inget mer automatkaffe med dubbel styrka, inget mer klättrande på virkmaskiner, inget mer radio.

Det är bra att ha ett jobb. Jag är glad att ha ett. Men när jag nu tittar ut genom fönstret verkar sommaren ha pågått under tiden jag var instängd i textilindustrins kammare. Det blev inga nattliga nakenbad. Det blev inga sommarförälskelser. Det blev inget vin i okontrollerade mängder på gräsmattor.

Måhända välkomnar jag hösten alltför tidigt. Det finns ju faktiskt ett par höjdpunkter kvar innan vi återigen vandrar rakt ut i mörkret. Nästa vecka ska jag exempelvis upptäcka Berlin på allvar. Jag gör det dessutom i sällskap med en ny vän som heter Canon Eos 1000D. Kanske inte det vackraste av namn, men jag tror ändå vi ska komma bra överens.


Jag och min nya kamera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar