1.06.2010

Detta har hänt:

  • Jag har flyttat till en större och trevligare lägenhet.
  • Jag har handlat en skohylla, en dörrmatta, 6 stycken blommor, en påse blomjord, en taklampa, en toalettsits, en sax, en skål, en förlängningssladd, två persienner (som jag ska lämna tillbaka), en sladd för bildöverföring dator till tv, två blockljus, fyra bordstabletter, en matta.
  • Jag har inrett min stora trevliga lägenhet med dessa.
  • Jag har planterat om de 6 blommorna och kände mig då som Ernst Kirchsteiger.
  • Jag har upptäckt att man förmodligen inte kan bada i lägenhetens badkar, vilket är skit.
  • Jag har sorterat min skivsamling och plockat bort en del titlar på grund av att de helt enkelt inte får plats i min hylla.
  • Jag har suttit i en bil som började brinna. I släckningsarbetet, som skedde med snö, brände jag min hand.
  • Jag har varit på sjukhuset med min hand.
  • Jag har köpt svindyr infektionsförhindrande medicin till min brännskada (tredje gradens, om det säger någon någonting).
  • Jag har upptäckt att jag om typ två veckor ska ha bestämt ett b-uppsatsämne.
  • Jag har dragit på mig en enorm förkylning.
  • Jag har sakta men säkert börjat lyssna sönder Hästpojkens nya skiva.
  • Jag har svurit åt snön och vädret i snitt 25 gånger per dag.
  • Jag har sedan inflytt snittat tre avsnitt How I met your mother och en Twix per dag.
  • Jag har insett att 2009-sammanfattningen inte kommer bli av, och det bekommer mig heller inte. Det finns ju egentligen inte särskilt mycket att skriva om.

4 kommentarer:

  1. bilder på ungkarlslyan mottages gärna! jag tror jag köpte kanske tio (!!) förlägningssladdar till min lägenhet. folk var nog inte så beroende av elektriska prylar när lägenheterna byggdes...

    varför går inte badkaret att bada i?
    /n

    SvaraRadera
  2. Ah, har inte tänkt på det där med bilder, men ska ta tag i det imorgon om jag kommer ihåg. ja, det är egentligen lite samma grej här. I köket finns exempelvis bara ett enda eluttag, och det är helt galet placerat i "fel" ände av rummet. Det finns ingen köksfläkt heller, vilket är liiite väl oldschool för min smak. Men det reder sig. Jag trivs ändå.

    Mja, det är egentligen inte badkaret det är fel på. Mer avloppet. När man ska tappa ur vattnet rinner det ut över hela golvet typ. Förhoppningsvis kan man lösa det genom att inte tappa ur allt vatten på en gång. Irriterande! Jag som gillar bad. Bad med musik.

    SvaraRadera
  3. jag har ingen köksfläkt heller! verkar inte vara standard. hade en i hbg men den funkade inte. hade en i korridoren i lund men den funkade inte heller. hade ingen i berlin. hade i barndomshemmet iaf, den drog på bra. men typ ingen jag känner har köksfläkt, så det är kanske mest hus som har det av nån konstig anledning?

    ah, testa att rensa det eller om du inte vill ta itu med skiten (...), häll på propplösare så borde det funka. i min lägenhet i helsingborg svämmade det över första gången jag badade. mmmm, fräscht med hans gamla avloppshår och skit över hela golvet. fyfan. men propplösare är mitt tips!

    SvaraRadera
  4. nej, alltså. köksfläkten är egentligen inget jätteproblem har jag upptäckt. det är mest att det blir okristligt kallt när man behöver vädra och temperaturen är där den för närvarande är. framåt vår och sommar lär det inte bli några som helst problem!

    ja, det där har slagit mig också och skall därför testas inom kort! hoppas det löser problemet, för det vore förjäkligt att ha ett badkar utan att kunna använda det (och lyssna på echo & the bunnymen i).

    SvaraRadera