10.20.2009

And truth thou shalt find

Eftersom bekännelser från okända människor tenderar att bli lika intressanta som TV4:s val av söndagsfilmer, gör undertecknad det här väldigt enkelt för sig själv (samtidigt finns någon slags naiv tanke om att det jag alldeles strax skall ta itu med nedan eventuellt kan ha terapeutiska verkningar, men eftersom psykologi är en semivetenskap, låter vi grävande i det undermedvetna vara för ögonblicket och kastar oss istället över detta obönhörligt utlämnande formulär). Fotnot: Jag tog mig friheten att stjäla frågorna från nån slags tonårstjejs sminkblogg, så därför har en handfull meningslösa frågor sållats bort. Det är för övrigt också därför detta inlägg, rent layoutmässigt inte synkar helt och fullt med tidigare (och kommande) inlägg.


FAVORIT...
Färg: Svart.
Plats: Min säng, alternativt soffa. London och Göteborg är trevliga ställen också.
Laglig drog: Kaffe och öl.
Olaglig: Nah, inte min grej.
Fordon: Min f.d. bil. OAY123 - jag saknar dig!
Film: Jag brukar av slentrian svara Gudfadern, men vafan: La vita é bella.
Djur: Människa.
Affär: Äh, skitfråga. Jag gillar skiv-, respektive bokaffärer. Om de har kunnig och trevlig personal.
Serie: S.P.U.N.G. och Seinfeld är nog de som (på olika sätt) satt djupast avtryck.
Café: Med risk för att vara jävig i sammanhanget - Morfars Bar & Café.
Skor: Har jag inte köpt än. Snygga skor görs knappt.

BRUKAR DU...
Titta på dig själv i spegeln: Det händer.
Gnälla: Jämt och ständigt.
Skrika: I samband med TV-spel, ja.
Sova: Ja?
Drömma mardrömmar: Någon gång i månaden, fast ofta med någon slags undermedveten vetskap om att det bara är just en dröm.
Klä dig i svart: Hell yes.
Hata folk: Känner mig klar med hata folk-grejen. Jag kan däremot se ner på människor, vilket kan te sig litet oklädsamt då och då.
Lita på folk: Jodå.

NÄR...
Åt du senast: (föreställ dig vilka frågor jag tog bort, när denna är kvar) För ungefär fyra timmar sedan (ca 22.00).
Läste du en bok senast: Från pärm till pärm var ganska längesen, men bokprojekt finns alltid ett par stycken pågående.
Var du på konsert senast: Sedan Way Out West har inte mycket hänt. Jag förbannar i vanlig ordning Halmstads kulturella utbud (och inte min oförmåga att lämna stan).
Köpte du något senast: Jag handlade mat i eftermiddags.
Svor du senast: När frågan "När åt du senast?" dök upp ovan.
Sjöng du senast: Idag på väg till skolan. Har man hörlurar hör ingen annan att man sjunger, eller om det är tvärtom.
Klagade du senast: Ett tiotal gånger under kvällens Roast på Berns. Man kunde bytt ut halva panelen mot selleri utan att nån märkt nåt.

VEM...
Saknar du: Min familj. Hon-som-jag-ännu-inte-träffat.
Gjorde dig riktigt glad senast: Min 3,5-åriga systerdotter (när hon berättade att hon ville gifta sig med mig när hon blir stor).

HAR DU...
För många vänner: Nej. Däremot har jag svårt att skaffa nya, eftersom kvoten nästan kan kännas fylld emellanåt.
Tvångstankar: Påfallande ofta när jag kör bil, vilket kan vara litet lurigt för både mig och övriga trafikanter.
Någon annan psykisk sjukdom: Nej, det borde nog ha konstaterats vid detta laget om så vore fallet.
Färgat håret: Inte sen min rebelliska högstadieperiod.
Brutit några ben: Nej. En femtonårig fotbollskarriär till trots.
Några piercings: Herregud, nej.
Egen dator: Ja.
Gjort bort dig rejält: Inget tillfälle jag kan komma på så här på rak arm.
Bra självförtroende: I vissa avseenden, i andra inte.
Sagt jag älskar dig till någon idag: Nej, dåligt med acceptabla sammanhang.
Varit kär: Ibland undrar jag det, men ja, åtminstone en gång.
Blivit kär i någon på nätet: Nej.
Dumpat någon: Ja.
Blivit dumpad: Ja.

HUR...
Går du: Ganska fort och målmedvetet, men beroende på sammanhang.
Svarar du i telefonen: Med mitt namn.
Fördriver du tiden: FIFA10, internet, litteratur.
Mycket pengar har du: Någonstans strax under tusingen om jag uppskattar rätt.
Tjänar du pengar: Genom att jobba extra, utöver mina studier (som knappast kan ses som att "tjäna" pengar, då CSN förmodligen är den mest ockrande organisationen vi har i Sverige - samtliga brottssyndikat inräknade).
Bäddar du sängen: Finns det fler än ett sätt?
Ofta diskar du: 3-4 ggr per vecka.
Ofta städar du: 1-2 ggr i månaden med dammsugning osv. Jag vet att det är för sällan. Mindre städprojekt sker oftare.
Går det på jobbet: Jovars. Förutom ett schema i ständigt kaos, så rullar det.
Många stör du dig på: Riktigt, riktigt många.
Ofta träffar du din familj: Försöker bli en gång i månaden med föräldrarna iallafall. Resten av familjen är ganska utspridd, så lite mer sällan med dem kanske.

ÄR DU...
Förstående: Det tycker jag nog, om resonemanget är välgrundat.
Öppensinnad: Jovars.
Arrogant: Det händer.
Osäker: Absolut, men väljer att inte visa det i situationer då det kan tänkas framträda.
Intressant: Beror nog på vad man är intresserad av. Men i rätt sällskap, så.
Hungrig: Inte nu.
Smart: Jag vill tro det.
Barnslig: I en miljö där det accepteras. Men absolut inte på Carolina Klüft-nivå, thank God.
Liten: Nånstans mitt emellan.
Lätt: Snarare svår.
Rolig: Som fan.
Pratglad: I rätt miljö, helt klart.
Hälsosam: Det vore kanske synd att säga f n.
Blyg: Inte mer än någon annan.
Arg: Inte nu.
Ledsen: Inte nu.
Glad: Inte nu.
Pålitlig: Mycket.
Laglig: Så när som på TV-licens och cykelljus.
Filosofisk: Emellanåt.
Positiv: Beror på sammanhang.
Originell: Nej, trots en strävan efter eget sinne, är man nog aldrig särskilt originell.
Bra på att ge komplimanger: Ja, det tycker jag faktiskt.
Bra på att få komplimanger: Nej, det känns ofta obekvämt (även om jag absolut tycker om att få dem).

VÄLJ
Katt eller hund: Nej, tack. Eller, måste jag välja så blir det katt.
Vit eller svart: Svart.
Varmt eller kallt: Varmt.
Vatten eller land: Land vid vatten.
Telefon eller internet: Internet. Bekväm trygghetszon.
Musik eller tystnad: Musik, alltid.
Bok eller film: Ser inte det som ett "antingen eller"-val.
Leva eller dö: Leva och sen dö när man är klar med det.
Tjejer eller killar: Vill nog se bortom könen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar