1.12.2011

What the future holds


Himlen har samma färg som taken. Vit och smutsig. Längs husväggarna reser man ställningar. I ställningarna klättrar män. De ser ut att frysa.

Själv sitter jag på bekvämt avstånd, innanför fönsterrutor. Och funderar.

Jag funderar på var jag kommer vara om ett år. Kommer min säng och min soffa stå i en annan lägenhet, i en annan stad? Det är ingen omöjlighet, och känns dessutom ganska spännande.

Här följer en rangordning av städer jag kan tänka mig att bo och arbeta i:


1) Göteborg

+ En välbekant och trevlig stad
- Förmodligen helt jävla omöjligt att hitta en lägenhet


____________________________________________



2) Malmö

+ Större utbud av allt, verkar vara en trevlig stad, nära till Danmark
- Se Gbg


____________________________________________



3) Halmstad

+ Jag har en ok lägenhet i stan, känner folk osv
- Det skulle inte innebära något miljöombyte


___________________________________________




4) Varberg

+ Välbekant och ganska trevlig småstad
- Egentligen för liten


_____________________________________________




5) Borås

+ Jag skulle kunna se Elfsborg ofta, nära till föräldrahem osv
- Det är Borås


___________________________________________



Spännande, som sagt. Förmodligen kommer jag väl, enbart för att jag tillåter mig själv att drömma lite, hamna i Svenljunga, Hylte, Laholm eller nåt sånt. Yay.


4 kommentarer:

  1. MALMÖ!!!!

    finns fullt av fina människor där.
    och så har du bara sju timmar med buss till berlin typ.

    SvaraRadera
  2. malmö, sveriges svar på berlin! nästan i alla fall. inte så himla svårt att finna bo här heller, faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Jisses, vilken respons!

    Malmö ligger definitivt bra till. Är så in i helvete trött på allt vad Halmstad heter f n, så jag måste bort. Nånstans. Där det finns ett jobb, trevliga människor och hav.

    SvaraRadera
  4. ...och malmö har faktiskt allt det där!
    tips: heimstaden.com (eller.se, orkar icke googla) och boplatssyd.se (eller .com, orkar icke googla här heller)!

    SvaraRadera